מרכז פישמן וכלכלית ירושלים למימון, יזמות ונדל"ן




סמינר פיתוח עסקי ויזמות בנדל"ן- תאריך פתיחה 18.5.16

פרטים בטלפון 03-9486352
ראשי

שיווק פרויקטים למגורים


שיווק פרויקטים למגורים


שיווק פרויקטים למגורים, מיתוג ומה שביניהם...

במהלך השנים האחרונות חל שינוי מהותי בשיווק פרויקטים לנדל"ן בישראל. המהפך מתבטא בכך שבעבר השוק היה של יצרנים ש"יצרו" פתרונות מגורים. כיום אנו נמצאים בשוק של צרכנים המחפשים חווית מגורים. השינוי בשוק מצריך שינוי מהותי בדפוסי הפעולה לבניית אסטרטגיה שיווקית.
כמו בכל מותג, תהליך הבנייה מתחיל בגיבוש אסטרטגיה אשר נותנת "כיוון ראשי" לפרויקט ומייצרת עבורו שפה ייחודית המבדלת אותו מיתר מתחריו. האסטרטגיה מושתתת על מיקום הפרויקט, המוצר הפיזי, קהלי המטרה, מחירים, מתחרם, משך השיווק הצפוי וכו'. זאת מתוך ניסיון לייצר מהלכים מתוכננים שייצרו סדר יום מובנה לפרויקט, על מנת שיעמוד ביעדי המכירות שהוצבו על ידי הלקוח.
למשל, פרויקט "קריניצי החדשה" בר"ג שאנחנו מלווים את פרסומו, בנוי על אסטרטגיה של מיקום ומוצר. המיקום מדבר על הקרבה לתל השומר והמוצר הוא שכונה של 1,000 יח"ד עם 40!!! דונם פארק. כלומר לקחנו את היתרונות היחסיים של הפרויקט והבלטנו אותם.
לאחר קביעת האסטרטגיה מתכננים את דרכי הפעולה של כל פרויקט על פי האילוצים של זמן, מרחב ותקציב, המהווים את שלושת עמודי התווך שעל פיהם יכול שיווק הפרויקט לקום או ליפול. על פי שלושת הפרמטרים הללו מחליטים מתי הקמפיין יחל ויסתיים, באילו מרחבים צריך לפרסם והתקציב קובע על אילו פלטפורמות פרסומיות כדאי להשתמש כדי להשיג את האפקט המקסימלי.
דוגמא טובה נוספת לקביעת אסטרטגיה שיווקית אלה פרויקטים של תמ"א 38, שהנם התחדשות עירונית על כל המשתמע מכך. הייחוד של תמ"א 38 בנוף הנדל"ן מבחינה שיווקית, הנו שמירה על מקום אהוד ושינוי המוצר לחדש.
כבכל קמפיין פרסומי אחר, לשם פרסום תמ"א 38 ישנן את המדיות הקלאסיות, שבמקרה זה מתמקדות בעיקר במודעות פרינט, שילוט חוצות, דיוור ויחסי ציבור, ובעיקר בסביבה העירונית בה מתקיים הפרויקט. מדוע? כי קהל היעד לתמ"א 38 מתקבץ לרוב באותו שטח עירוני. כלומר אם מתוכנן פרויקט תמ"א 38 בבניין ברמת-גן, מרב הפרסום הקלאסי צריך להתמקד בעיקר בתושבי רמת גן.
למדיות הוותיקות כמובן מצטרפות המדיות העדכניות, בעיקר הדיגיטל והמובייל, המאפשרות חשיפה ממוקדת ללקוחות פוטנציאליים, מה שמאפשר להשיג תוצאות איכותיות גם בלי תקציבי ענק. באמצעות המדיות החדשות ניתן לפנות ללקוחות לא רק על פי מיקומם הגיאוגרפי, אלא גם על פי תחומי עניין וחיפושים באינטרנט. האופציה הזו מאפשרת פנייה יותר פרטנית ואישית ללקוחות עצמם, כאלה שהביעו עניין במרחב המקוון על רצונם למצוא מקום מגורים.
לאחר שנערכו עבודות התשתית למהלכים הפרסומיים, בשלב העבודה על הקמפיין הדבר החשוב ביותר זה לעבוד בצורה מבוקרת, הכוללת בדיקת התוצאות אל מול יעדים שנקבעו (ערכיים וכמותיים) ועדכון תכניות הפרסום והשיווק בהתאם, יחד עם התמודדות עם קשיי שיווק אקסוגניים והתמודדות עם קשיי שיווק פנימיים.
אזימוט הנו משרד פרסום שהוקם ב-1994, ע"י דרור קליסקי, מאיר בילט ובני קרת, ובשנת 2000 הצטרף למשרד באומן בר ריבנאי – סאצ'י אנד סאצ'י. המשרד מתמחה בפרסום נדל"ן ובין לקוחותיו נמנים חברות הבנייה הגדולות בארץ. בנוסף לפרסום המשרד מעניק שירותי ייעוץ אסטרטגי, שיווק וקידום מכירות. בני קרת הנו מנכ"ל ושותף בחברת הפרסום אזימוט ויועץ אסטרטגי בתחום הנדל"ן.

צור קשר  | קורסי נדל"ן  | מאמרים

©2012 כל הזכויות שמורות האוניברסיטה העברית ירושלים

עודכן לאחרונה ב- 8.4.2013
עיצוב: SagaStudio . נבנה ע"י Yalla בניית אתרים